středa 3. dubna 2013

Barvíme francouzského Karabiniera, část druhá - jezdec

 Zdendalini píše:

Před nějakou dobou jsem zde postoval tutoriál na barvení hnědáka od francouzského karabiniera. Jistě neuniklo Vašim bdělým pohledům, že hnědák byl bez jezdce. A právě jemu se chci věnovat nyní.
   Při pohledu na Karabiniera vám asi bude vrtat hlavou, na čem ho to mám napíchnutý. Jelikož jsem ho barvil samostatně, nemohl jsem ho držet v holé ruce, jelikož bych si otíral barvu. Navrtal jsem mu proto do zadečku dírku a do té zalepil pripínáček z nástěnky, co máme doma. Má to malé držadélko, za které se dal jezdec pěkně uchopit a v pohodě barvit.





Opět jsem barvil bez základovky a model byl natřen vrstvou bezbarvého matného laku. Jako první jsem jsem natřel takovou středně tmavě šedou budoucí bílou uniformu. V této chvíli se přetahů bát netřeba, šmrdlal jsem teda jako divej.






Jako další jsem nabarvil kovovou barvou jednak železo samotné, tedy šavli a další věci, ale i kyrys, který jsem poté chtěl udělat zlatou. Důvod je ten, že zlatá, nebo i bronzová, docela špatně chytá a kovovka jim vytvoří vhodnou základovku.




Další na řadě byla černá barva, kterou jsem udělal holínky a řemení. Na již natřených plochách je třeba dávat pozor na přetahy, černá se špatně překrývá.







Nyní jen jedna fotka, na které je vidět další postup. Tedy postupně nanesená tmavě modrá a červená, stejně tak tělová barva. Používal jsem stejné odstíny jako u barvení koníka. Barvy sice budou na první pohled stejné, což ovšem u tak malého modelu nevadí.





Zde je vidět nabarvení zlatou. I když jsem použil jako základovku kovovou metaliku, zlatá se barví špatně a musíte nanést několik vrstev, abyste dosáhli požadovaného výsledku.Taktéž jsem opět vzal již na uniformu použitou šedou a vytáhl hrany na černé kůži.




A již je ten nejlepší čas polít vše washem, opět stejným jako v případě koníka. Dával jsem pozor abych se ani špičkou štětce nedotkl šedé uniformy. Pokud by se tak stalo, vypadala by narozdíl od ostatních barev špinavě a umaštěně. Kdežto ostatní barvy to "vystínuje", což potřebujeme.


Když je wash zaschnutý, začnu jezdce dokončovat. Vezmu světle červenou a modrou a přetřu jimi jejich tmavé předlohy. Zlatou lehce přelíznu kyrys, který poté ještě vezmu kovovkou, zlato tak získá zvláštní lesk. Černou nechám tak jak je. Malinko vytáhnu pleťovku. A hlavně vezmu čistě bílou a přebarvím uniformu tak, že v záhybech kalhot a saka nechám původní šedou a navrch přijde bílá. Dalo by se to udělat i lépe, u tak malých modelů tohle myslím si postačuje.



   Voilá, jezdec je nabarven. Jelikož jsem opět barvil po třech, stejně jako koníka, mám nyní hotovou trojici a je možno je slepit dohromady. Musíte dát pozor při usazování jezdce do sedla, abyste si nesedřeli barvu z koně. A pokud jste dělali vše jak já, máte před sebou to samé, co je na obrázku níže. Nezbývá než se poplácat po rameni a slastně oddychnout nad dobře odvedenou prací. A pak se podívat do krabičky na tu kupu dalších a dalších a dalších modelů, které je taktéž potřeba nabarvit. Chjo.


1 komentář:

  1. They look fabulous, great painting. really helpful step by step pictures too

    OdpovědětVymazat